Nytt i senaste uppdateringen - se dagsutvecklingen per tillgångsslag:
Ny uppdatering:
För estimerad allokering mot tillgångsslag så kan man nu även välja att se värde i SEK samt procentuell avkastning sedan start (baserat på inmatat GAV). OBS, estimerad allokering tar även hänsyn till blandfonder innehållande både aktier, räntor, råvaror etc. En asterix (*) vid avkastningen betyder att GAV saknas för ett/eller flera innehav vilket även speglas uppe i “Värde”-widgeten.
Bättre mobilanpassad widget för estimerad allokering (obs, total avkastning saknas fortfarande i mobilläge)
Se daglig avkastning per innehavstyp samt handelsvaluta
Ny uppdatering:
-
Generell uppdatering av gui:t
-
Nya widgets (beta):
Lämplig investeringshorisont
1 år per 10% icke-kontakter/räntor (avrundat uppåt)… så 30% kontanter+räntor ger resultat “minst 7 år”.
Risk / potential
Experimenterar med denna…, fonder behåller 1-7, aktier har 10 och krypto 13. Sammanvägd skala maxar ut på 10.
Diversifiering (branscher)
1 av 3 “Mindre bra” - färre än 4 olika branscher eller >60% i en och samma bransch
2 av 3 “Bra” - färre än 6 olika branscher med >5%
3 av 3 “Utmärkt” - minst 6 olika branscher med >5%
Geografisk spridning
1 av 4 “Dålig” - fördelat på färre än 5 länder (med >2%) och/eller mer än 50% homebias
2 av 4 “Mindre bra” - fördelat på minst 5 länder (med >2%) och max 50% homebias
3 av 4 “Bra” - fördelat på minst 5 länder (med >2%) och max 25% homebias
4 av 4 “Utmärkt” - minst 5 länder inkl. tillväxtmarknader och max 25% homebias
(Homebias skrivs alltid ut om den är större än 3%)
Ex: Lysa-portfölj (bred)

Ex: Portfölj med endast LG Global Indexnära

Ex: SPP Aktiefond Global A SEK

Ex: min Nordnet-portfölj med övervägande svenska investmentbolag plus några Teslaaktier

Ex: samtliga mina aktier + aktiefonder + Lysa:

Har fått en ny, ganska självklar, funktion klar - att kunna se detaljerad info om värdepapper genom att klicka på värdepapprets namn i innehavslistan för en portfölj, eller i widgeten “Vinnare” eller “Förlorare”:
Nu visas kartbild över landsallokering för fler typer av värdepapper, ex. blandfonder och specialfonder. (Tidigare var det bara aktier och rena aktiefonder som togs med). Kartbild finns nu även med för detaljerna för ett värdepapper:
Nytt sedan igårkväll - utökad info/förklaring för investeringshorisont, risk och geografisk spridning:
Så din 10-gradiga riskskala går till 13? 
(Krypto)
Yep 
Den viktade/summerade skalan är “cappad” till 10, men enskilda innehav kan bidra med mer än 10 till medelvärdet.
Ny förbättrad import från MinPension, nu nyttjas deras API (tack Patrick) istället vilket ger ett enklare och robustare förfarande:

Exempel på innehavslista efter import:
När du klickar fram info om ett värdepapper visas nu även en sammanfattning av ditt/dina innehav för det värdepapperet:
- Totalt antal
- Totalt värde
- Viktad avgift
- Viktad GAV
- Viktad avkastning
- Samt i vilken/vilka portföljer du har värdepapperet
Ville bara säga att jag verkligen gillar det du gör! Både Inveztor och Lysakoll är riktiga toppen-sidor! Grymt snyggt, lätt att fatta och hjälper verkligen mig att få en bättre koll på min ekonomi!
STORT TACK!!! 
Ser ut att vara en sjukt bra tjänst du bygger. Svenska brokers ligger långt efter i deras erbjudande och funktionalitet jmf med USA och även Kina. Kommer prova din tjänst snart.
Btw, du kanske vill ändra avsändaren i ditt verifieringsmail för sign up. Loggan är Inveztor men det står ett annat bolagsnamn.
Bolagsnamnet (Pholios Ltd tror jag det är) som står är bara ett påhittat namn som jag var tvungen att sätta när jag skapade inloggningslösningen (något domännamn som jag hade sett var ledigt och billigt men det blev som bekant Inveztor.se istället). Finns inget bolag bakom, det är mitt namn som får stå för autenticiteten… aka skin in the game! ![]()
Import via transaktionsfil från Lysa tar nu även med likvida medel som inte har investerats än.
Jag vill passa på att tacka för uppmuntrande ord, av den lilla tid jag lägger på Inveztor så är 98% vidareutveckling och buggfixar och 2% att skriva om dessa här på RT… (jag uppdaterar inte ens appens facebook-sida). Så dela gärna och berätta för andra om ni gillar det 
Vad exakt behöver du hjälp med för att få in BW och Fundler?
Jag kan hjälpa till i mån av tid!
Vissa fonder hänger inte med från Avanza vid import via fil.
- Listobjekt
Fondguide | Avanza
Finns det en aktie och teckningsrätter för värdepappret så slås de ihop och redovisas som aktien.
Kolla om det finns någon export-funktion av ditt innehav i första hand, finns inte det så måste det finnas en vy där allt relevant data står med som går att kopiera. Skicka mig ett PM så kan vi fortsätta bolla. ![]()
Hmm, de fonderna borde komma med… de kommer ju upp när man söker i Inveztor, skicka mig din fil (du kan ju ändra antal/summa om du vill) så kan jag testa.
Teckningsoptioner fungerar inte i nuläget så då blir det tyvärr så.
Slutar den uppdateras 17:49 på kvällen?
Nejdå, det klockslag som står efter ”Idag” är den senaste tiden nåt av dina värdepapper fick en ändrad kurs.