Jag tror faktiskt jag skrev rätt där… Men jag tycker fortfarande inte att det stämmer…
Om man kollar här: https://inveztordev.azurewebsites.net/courtage, som jag antar är källan som production-versionen drar från så stämmer visserligen den rörliga avgiften, men inte minimiavgiften. För US, CA, DE, GB på Nordnet exempel ska det vara
Fasta avgifter
Mini
Liten
Mellan
Fast
Inveztor säger
2 SEK
9 SEK
13 SEK
19 SEK
Korrekt
9 SEK
49 SEK
69 SEK
99 SEK
För affärer över
Mini
Liten
Mellan
Fast
Inveztor säger
0 SEK
3769 SEK
8846 SEK
21 392 SEK
Korrekt
0 SEK
19 600 SEK
46 000 SEK
111 200 SEK
Se gärna länken till min Desmos Graph där beräkningen för optimal courtageklass finns. Exemplet gäller US, CA, DE, GB på Nordnet.
Länken går till dev-versionen som inte är aktuell nu… i prod är det rätt… här: Inveztor courtage-nivåer. Eller menar du att du kör i prod men att beräkningen blir fel ändå?
Jag har nu på datorn återställt allt och börjat om från början. Lagt in alla innehav och den är inställd på server-push. Går sedan in via mobilen och kan inte komma in i appen. inveztor.se fungerar men så fort jag klickar på gå in i appen låser den sig och bara laddar.
Har du återställt även på mobilen först? Dvs via /app/reset ?
Jag håller på att se över beräkningarna… ett feltänk jag hittat direkt är att jag räknar ut kostnaderna på totalsumman innan jag avrundar till hela antal på certifikat vilket såklart blir lite fel.
Inveztor lagrar allt data i LocalStorage (F12 → Application i Edge/Chrome), innehav i ‘UserData’ och inställningar i ‘DeviceSettings’ … fn så tas endast UserData bort helt om man återställer applikationen… detta för att appID och AppKey ska kunna ligga kvar (ifall man på en push-enhet har delat länkar till widgets). Att DeviceSettings ligger kvar orsakar nog problemet, på iOS ska man tydligen göra så här (har inte testat själv):
EDIT: @FrISKt-vaagat , om du inte redan har hunnit testa det ovan, kör en återställning igen nu och se om det fungerar.
Har tidigare importerat från Avanza genom drag n drop, kurserna har jag sedan inte ändrat. Då hade samtliga samtliga innehav ett lås på sig. Det gick bra att gå in på varje innehav och resan manuellt för att få bort låset och auto uppdatering.
Widgets är en fin funktion! Funkar toppen på iOS med Widget Web. Någon som vet om PRO-versionen funkar med familjedelning så man bara behöver köpa en gång? Tänkte ge frugan en widget på telefonen Jag tycker hon borde vara lite insatt i vår ekonomi, men mer info vill hon nog inte ha!
Det vore praktiskt att på widgeten se om något innehav i en portfölj har passerat sin tolerans för ombalansering, typ att den blinkar så där rött/rosa som i web-gränssnittet, kanske?
Kul idé, har tänkt göra samma för min fru men inte kommit till skott än Ang Widget Web så kör jag 3 månader för 29kr för att utvärdera, men ska köpa “lifetime”-versionen sen tänkte jag… har inte testat om familjedelning fungerar än.
Det är typ så redan, Måldiff-procenten blir röd om något innehav har gått utanför gränsen. Jag tror Widget Web endast tar en screenshot så någon animation kan man tyvärr glömma.
Funderar på om det är bättre att skriva ut procenten för det mest obalanserade innehavet istället för genomsnitt. Som det är nu så räknar den ut hur nära sin egen gräns varje innehav är (0…100%) och tar genomsnittet på det.
Detta verkar inte funka för mig. Har ett innehav utanför gränsen utan att Måldiff är rött.
Precis som du skriver så är det ju just nu bara en “fusk”-widget där en screenshot används. Har du funderat på att göra en riktig interaktiv JS-widget? https://github.com/Villy21/JsWidget
En fråga om kurserna.
Det finns både värdena Kurs som aldrig verkar ändras och senast.
Måste man uppdatera kurserna manuellt? Verkar inte ens förändras när man importerar uppdaterat innehav.
Verkar vara automatisk uppdatering under utbildning. Det skulle ju verkligen underlätta.