Isk flytta från lf vision till global

Jag är 59 år, gissar jobba till 66 kanske. Jag har två ISK fonder på LF. Global index ca 140 00 och mix vision ungefär samma summa. Jag sparar ungefär 6000 i dessa totalt i månaden. Jag tänker att jag skall flytta över från mix Vision till Global Index. Min fråga är då, är detta ett bra beslut, och i så fall hur gör jag det. Säljer allt och sätter in allt på en gång på Global Index? Återkoppla gärna med hur ni tänker är bäst i min situation​:thinking: Mvh Jörgen

Vad kostar de två fonderna? De ska ligga under 0,3% som högst. De ska även vara breda. “Global” låter ju bra. “Vision”, är det bara svenska aktier eller också global?

Jag sökte på “Vision”. Oavsett vilken du har så är de för dyra. BYT!

LF Global Index är bred och har ett lågt pris.

På Avanza och Handelsbanken kan man säga “Byt”. Vet ej hur det ser ut på LF. Finns inte “Byt” så säljer du och när pengarna kommer loss efter 2 - 3 dagar så köper du.

OK, Jag tänker flytta alltfrån mix vision till global index. Jag tänker att jag säljer allt på mix vision sätter in pengarna på ett annat konta (Sparbanken Spira) med 2,75% ränta och fria uttag osv, jag flyttar sedan in 10 000 i månaden från detta konto till global index. Är detta en bra plan, eller jag skall sätta in allt direkt på Global index? Kom gärna med tankar ideer om detta? /Jörgen