Har fondsparande på isk genom swedbank. så enbart robur fonder då.
Har inget fast månadssparande. utan lägger själv in pengar lite då och då.
Har:
Access Edge EM
Access Edge swe
Access Europa
Global impact
Globalfond A (bytte denna mot access global idag)
Robur Medica
Nått man kan byta ut mot nått annat så de blir bättre ?
Kollat lite på access japan som kanske kan vara nått. Låg avgift på access fonderna också men kanske inte så bra å ha så många access fonder?
Hej Tony!
Det beror helt på hur din ekonomi ser ut och vad målet med ditt sparande är.
Tycker därför du bör läsa artikeln om “Fyra Hinkar Strategin” som förklarar hur du kan bygga upp din ekonomi för att sedan placera på ett sätt som ger dig trygghet.
Om du istället väljer att börja spara på Avanza eller Nordnet så får du ett väldigt mycket större fondutbud som kan sänka dina avgifter och du kan lätt bygga en portfölj enligt Jans förslag här på bloggen, kolla då t.ex in “Globala Barnportföljen” för långsiktigt sparande över 10 år+.