Detta blir lite för OT för andra tråden, så tar detta i denna tråden istället.
Prisförändringar är något önskvärt i en allvädersportfölj, för att få till positiv ombalanseringseffekt mellan icke-korrelerade tillgångar.
För det första, de flesta på detta forum anser ju att det inte går att tajma marknaden.
Om det inte går att tajma marknaden för aktier, varför skulle det gå att tajma den för räntor?
Och även om vi nu anser att det går att tajma den, så ser det inte jättedåligt ut för långa räntor just nu jämfört med för 1-3 år sedan.