Jobba 50/50% i Sverigr/Norge och bo 25/75% i Sverige/Norge?

Hej!

Jag har ett arbete i Sverige på 50% varav cirka 25% på distans. Då jag nu skaffat familj i Norge kommer jag flytt dit (75% av tiden, då jag måste arbeta och således bo på plats i Sverige de övriga 25%) och kommer då även börja arbeta i Norge på 50%.

Har någon av er erfarenhet av ett sådant upplägg och praktisk kunskap avseende folkbokföring, skatter, sjukförsäkring och pension?

Hälsningar
Anders