Hej alla!
Jag har sedan cirka ett år tillbaka pendlat till Danmark för jobb. Skapade ett nordeakonto i Danmark och hade redan ett i Sverige. Får lönen på det danska kontot, och för varje månad endast över den klumpsumma som jag behöver för att leva här hemma i Sverige. Samtidigt som alla internetköp etc görs via mina svenska konton.
Har nu samlat ihop en summa på det danska kontot som är lite ångestframkallande då det bara ”ligger där” utan att jag investerar det. Vill gärna göra något av summan! Vad är det smartaste sättet att göra detta på? Bör jag föra över pengar till Sverige och investera i mina redan befintliga Avanzafonder? Eller är det bättre att investera i fonder i Nordnet? Jag kan tänka mig att nordea tar en ut en fin växlingsavgift när jag för över pengar från DK till SE, men är den marginell?
Samt, finns det ett bättre sätt att göra detta på? Bör jag istället be om att få min lön på revolut? Jag har inte helt förstår hur revolut fungerar, men läst att det ska vara internationellt gynnsamt?
Alla svar och råd uppskattas! Önskar er alla en solig söndag!