Jobbigare att månadsspara när börsen går upp!

Då så kompiss håller tummarna åt dig du vet att min swish är tillgängligt alltid till dig om du swishar lite överskottet :joy::joy::partying_face: !? Vi får jobba som ett lag :partying_face::partying_face::person_tipping_hand:

Vill du dela på mina pengar får vi vara gifta först :rofl: :see_no_evil:

1 gillning

Tyvärr redan gift men går bra ha 2 st fruar :person_tipping_hand::partying_face::face_with_hand_over_mouth: !

1 gillning

Historiskt har det inte varit en bra strategi att undvika att investera vid ATH. Men om man tror sig ha god anledning att tro att börsen är övervärderad så är väl det rimliga att köpa säljoptioner eller liknande snarare än att sitta med cash.

1 gillning

Jag förstår fullkomligt den känslan. Får den varje gång i samband med månadssparandet :face_with_hand_over_mouth:

1 gillning

Man vill ju trycka in mer när det gått ner för att det inte ska se ut som att det sjunkit lika mycket! :slight_smile:

2 gillningar

Svårt att tajma marknaden men känns VERKLIGEN att vi bara är i början av nedgång. Kan förstås ha fel men har inte haft den här känslan sen 2000. 2008 var jag väldigt osäker, trodde det kunde gå upp snart igen när det gått ner 20%

Problemet är väl att marknaden är ganska väl medveten om vad det är som pågår. Vi har redan börjat prisa in allt.

För signifikant lägre nivåer behöver vi chock, kaos och rädsla. Vi behöver lejonet som har smugit sig så nära att det är försent att gömma sig.

2 gillningar