Kan man lita på LYSAs uppgifter?

(Som sagt jag är lite ‘nördig’ när det gäller att föra daglig statistik.)
Jag upptäckte nu att på minst 2 av mina LYSA-fonder har den % utv samt sek utv ökat från en dag till en annan MEN!!!
Beloppet har minskat!
Kan man lita på LYSAs uppgifter?
Jag har skrivit till LYSA och frågat. Hur tänker ni om detta?

Valutaförändringar som spökar?

Hur menar du då? Har du råkat ut för det?

Skriv till dem och fråga. Avanza uppdaterar sina siffror lite hipp som happ, vissa körningar görs över natten, andra på morgonkvisten och i deras gränssnitt är långt ifrån allt i realtid. jag tog lite skärmdumpar för att se så jag inte blivit tokig, och det blev rätt till slut, men att jämföra två siffror på olika ställen kan vara lurigt, de behöver inte alls vara i “synk”.

/H

1 gillning

Tack för svar Henrik, ja det är troligen något med uppdateringen hos Lysa. Lysa svarar att jag troligen hade hämtat uppgifterna före uppdateringen 18juni men faktum är att jag var bortrest under dagen och hämtade uppgifter mitt i natten till 19juni. Får invänta deras nästa svar.

https://lysa.elevio.help/sv/articles/92

Du har dålig timing när du handlar… :lying_face:

Jag har inte gjort varken insättningar eller uttag på länge. Men tack för länken :slight_smile:

1 gillning

Det jag fått fram hittills är att % + utv har ej uppdaterats 18juni (samma som 17jun) men beloppet är rätt. 18 juni hade i själva verket högre %+utv än angivet och sänktes sedan ngt till 21jun. De har lovat kolla upp på Lysa.

Det är ett ‘visningsfel’ som uppstått och Lysa har nu uppmärksammats på detta och förhoppningsvis kan de hålla koll så det inte uppstår fler sådana :slight_smile:
Jag är mycket nöjd med Lysas hantering och engagemang för min fråga.
Ha en fin sommar alla!

3 gillningar