Karriärsutveckling för YH utbildad Fastighetsförvaltare

Hej! :grin:

Jag har läst mycket på detta forum, men detta är första gången jag själv publicerar en fråga.
Jag studerar idag till Fastighetsförvaltare på Yrkeshögskola men har fått lite funderingar kring min utbildning efter min första LIA praktik. Detta kring vad som faktiskt kommer att vara möjligt för mig efter avklarade studier. Låt mig förklara :sweat_smile:

Under min praktik så fick jag en väldigt bred inblick i fastighetsbranschen som helhet, men inte någon speciellt djup inblick hos de faktiska förvaltarna. Detta har lett till att jag fått upp ett stort intresse för arbetsroller så som Projektledare, ROT- och Fastighetsutvecklare :thinking:

Nu söker jag er som tidigare arbetat som Fastighetsförvaltare (gärna med yrkeshögskolebakgrund) och sedan utvecklats in till en annan roll, så som fastighets-/förvaltningschef eller något av de ovan nämnda.
Hur ser möjligheterna ut på den fronten? :bar_chart:
Hur ser lönesituationen ut för en nyexaminerad- samt en erfaren förvaltare? :money_with_wings:

En liten sidofrågan är väl egentligen ifall jag ska byta linje. Jag har hittat en utbildning till “Byggnadsingenjör ROT”, även den på yrkeshögskola, som sträcker sig över 1,5 år.
Tas en sådan utbildning på allvar på arbetsmarknaden? :grimacing:

Tacksam för svar och diskussion!
Mvh
Sebastian