Karrirärutveckling inom IT. Hur ska man tänka?

Wow! Väldigt intressant att höra om dina erfarenheter. Jag har haft personalansvar i ett jobb i en tidigare bransch och det är verkligen inget jag vill söka mig tillbaka till.

Så för att förstå dig rätt så föreslår du att man riktar in sig mot att söka jobb på bolag med tungt fokus på en specifik SaaS produkt? Typ Avanza, Klarna, Spotify och liknande?

Jag tänker bolag där en digital product står för en stor majoritet av intäkterna. Kanske bolag som också är lite mer moderna och villiga att betala mycket för bra resultat.

Tack! Roligt att diskussionen har utvecklat sig åt det här hållet :slight_smile:

Jag tror det viktigaste att du jobbar med ngt som du tycker om och i ett team som du trivs i. Sen kommer karriären och bra ersättning med tiden. Och som någon skrev, det handlar inte bara om att man är bäst och levererar kod utan även mjuka och agila sidor, att hjälpa och coacha de övriga.
Jag gjorde säkert 10+ år i konsultbranschen, en stor del av tiden i eget bolag, ibland som underkonsult men också anställd i konsultbolag. Det är kanske inte alltid det roligaste och, menar jag, behöver inte betala bäst, men man kan få en otroligt bra erfarenhet som ny i branschen. Åka in i mkt olika projekt och bolag, om du har möjligheten, jobba i andra länder och kulturer etc.

1 gillning