Kebni - hoppa på företrädesemissionen eller inte

[# KebNi B

Hej avseende Kebni B Om Aktien | Avanza

Har investerat i bolaget sedan 2018 och nu nere i minu 90% i portöljen (back 900.000 kr)
Hade gärna inte satt en krona till i emissionen men för att inte bli utspädd behöver jag trycka in 65.000 kr till kursvärdet 0.45 kr/aktie. Kursen idag 220401 är 0,70-0,8 kr/aktie. Inte omöjligt att den sjunker till nyemissionsvärdet 0,45 när det närmar sig.

Här om dagen kom en analys från Emerger (MFN.se > Emergers > KebNi stärker musklerna för att möta lyft i efterfrågan) som gör att jag ändå känner mig manad att satsa en absolut sista gång.

Ser även en hel del insiderköp senaste veckan.

Jag är osäker för att jag dels förlorat en hel del(dock ej sålt) och dels inte varit med i alla nyemissioner (utspädd)

Det är smärtsamt att ligga back så mycket men har 65.000 kr att satsa på antingen Lysa som jag gjort länge hittils (100% aktier) eller satsa den pengen på aktien.

Hur skulle du tänka?

Detta kan vara en game-changer, men också en flopp

Glöm bort dina befintliga aktier ett ögonblick.

Analysera bolaget nu och fundera över om du skulle satsa 65k i det bolaget idag eller finns det bättre ställen att investera i?

4 gillningar

Finns andra bra alternativ men ingen som jag vet kan ge 100% avkastning på 1 år kebni kan ge det tror jag om allt går enligt deras plan. Lysa kan ge det på 7-10 år.

Så jäkla svårt

En nyfiken fråga från en som inte är speciellt insatt:

Vad skiljer sig från tidigare scenarion, vilka förutsättningar talar för ett annat resultat än tidigare? Jag antar tanken varit den samma tidigare, att om det går som tänkt så blir det ett bra resultat… :thinking:

1 gillning

Så främst, trots att det är bedrövligt på alla sätt o vis, att det är krig(Ukraina) och länder rustar upp med vaoeny där SAAB Dynamics är en av leverantörerna bakom pansarvapen ti försvaret, med teknik som Kebni levererar. Sen att man lovat break-even-resultat till 2025.

Är du back 900000 kronor men det krävs enbart 65000 kronor för att inte bli utspädd? Låter i mina öron som ditt kapital blivit rätt bortspätt redan… Mitt råd: Sluta att investera i skumraskförhoppningsbolag.

Inte helt utspädd. Börsvärdet har legat på över 250 msek och nu 71.

Går jag inte med nu blir dom utspädda med ca 50%

I veckan har det gjorts flera insiderköp.