Har någon gång läst att börsen brukar gå sämre under sommaren (maj-juni). Upplevde det själv i somras då mitt kapital gick ner. Någon förespråkar t o m “köp i snö sälj i tö”. Tror aldrig jag har läst något från Jan om detta.
Hur mycket “sanning” ligger i ett sådant påstående? Finns det någon som helst forskning gjord på hur börsen brukar gå under sommaren? Tänker att det knappast kan vara en bra strategi och sälja innan sommaren, ligga likvid under sommaren och sen köpa in igen efter sommaren.
Har ni några tankar kring detta?
Bästa hälsningar