Köpa fonder hos Swedbank

Hej

Jag har idag ränterabatt på 1,25 hos Swedbank. Inga andra tjänster har vi hos dem.

Om jag för över ca 1 miljoner för att köpa Länsförsäkringar global index hos Swwdbank. Kan de ge mig bättre bolånsräntan? Idag har jag ca 1 miljon hos Avanza där jag har köpt Länsförsäkringar global index.

Jag skulle ju kunna sälja av fonden och köpa samma fond hos Swedbank. Men frågan är ju om Swedbank kommer ge mig mer rabatt då?

Vad tror ni?

Jag förlorar väl inget på detta? Det är ju samma fond

Swedbank har tyvärr inte LF global i sitt utbud. Det närmsta du kommer är fonden Swedbank robur access global. Jag skulle nog höra med banken först om du ens får någon ränterabbatt om du flyttar över sparandet till deras bank.

6 gillningar

Aha tack! Då kanske jag ska höra med Länsförsäkringar som har fonden.

Jag ringer och kolla om de kan tänka sig ge mig bättre rabatt än Swedbank

Hör gärna med LF, men vilken global indexfond du har spelar mindre roll.
1 miljon i fondsparande borde kunna ge lite rabatt tycker jag.

1 gillning

Hur stort lån pratar vi om? För ett lån på en miljon borde du få 1% rabatt om du sätter din miljon i en fond med 2% avgift :wink:

Det var väl att ta i. Förvaltningsavgiften för Robur Access Global är 0.21 procent. Jag har den själv…

3 gillningar

Jo, Swedbank har billiga fonder också. Jag bara raljerade lite över att hälften av avgiften är provision, mao ren vinst så det är enkelt för dom att räkna hem. Hos Swedbank har du dessa fonder med runt 1% i provision: