Köpa investmentbolag

För tillfället är det rätt så hög rabatt på
Många investmentbolag tex investor .
Vad tycker ni ? Skall man köpa några i stället för min sverigedel i portföljen ( 20% )?nu har jag
Plus Alla bolag sverige

Är Inge vidare bra rabatt nu tycker jag, Investor har historisk handlats runt 20% rabatt, 2018 upp mot 40%, i dagsläget bara runt 11-12%.

Men det var för några år sen trenden har väl varit mindre och mindre rabatt år för år på investmentbolag?

De flesta investmentbolagen ligger över sin snitt rabatt/premie om man kollar historiskt. Dock är det inga extrem värderingar. Så vill man gå in nu är det absolut inget dumt bestlut. Men det är inget superläge att gå in. Skulle säga att det är varken eller.

Trender kan komma och gå, risken är att man kan åka på en dubbelsmäll om substansvärdet minskar och rabatten ökar vid en större nedgång på marknaden. Men vem är jag att sia om sånt :tipping_hand_man:

Om du är intresserad av investmentbolag så kan du ju byta hälften av indexfonden mot Spiltan Aktiefond Investmentbolag, det är nog det enklaste för att få exponering. Den fonden är tungt viktad i Investor. Eller så kan du köpa enskilda aktier.

Min poäng är att du kan ju göra båda och, du måste inte välja :slight_smile:

Ok ja det vet jag och den har jag i annat sparande tänkte att det blir billigare att köpa dom med rabatt direkt istället

1 gillning