Hej på er! Är det någon som köpt pool hos Folkpool och gjort det med kreditkort? Tanken är American Express för cashbacken på 1,25%. Någon som vet om det funkar?
Det enklaste är väl att du frågar Folkpool om detta? Så länge du har kreditgräns nog och de accepterar det kreditkortet så är det ju inga problem.
Jag gjorde precis det och de accepterade inte det kortet tydligen. Tänkte mer om någon annan hade någon tidigare erfarenhet av liknande situation ![]()
Alltså, väldigt ofta vid större inköp vill ju företag inte ta kreditkort då de förlorar upp till några procent.
Så länge de tar kortet kan man ju förhandla och säga att om vi inte kan ta det på AMEX så blir det tyvärr ingen affär. Om de inte tar AMEX generellt blir det ju dock svårare.
Amex är ju lite speciellt i det fallet och @FatFIRE2035 svarade klokt här. Jag chippar in att jag beställde ny luftvärmepump med installation och bortforsling och betalade med Master card nu under hösten.
Så liknande ja, men tveksamt om de tog Amex. Dock finns det ju andra former av “kickbacks” så det är uppenbarligen inte omöjligt att nyttja det till dyrare grejer för att tjäna i andra änden. Jag hamnade i närheten av de 1,5% du nämner i värde, med min affär.
Jag har försökt köpa bil några gånger med kreditkort, men det har aldrig fungerat. Gissar att bilhandlaren går miste om någon eller några procent på grund av avgifter.
Hos VW kunde jag betala med Refunder pay kortet när det fanns. Hade inte närheten av tillräckligt hög gräns dock så fick delas och ta resten på vanligt Mastercard utan kredit.
Amex hatas ju av bilbranschen däremot, ingen verkstad eller liknande jag testat har accepterat det.