Hur vet man vilken köpkurs man får när man köper LF Global eller andra fonder.
Är det när man trycker köp?
Är det 13:00 på köpdagen?
Är det när man ser fonden i portföljen?
Annat?
Rimligast är när man klickar köp men jag vet inte om det stämmer?
Tack
Kursen sätts en gång per handelsdag när tillgångarna i fonden värderas. En del fonder har inte handelsdag varje dag.
Har du lagt en köporder som skickats till fondbolaget innan stopptiden så kommer ditt köp genomföras på den kursen som sätts den dagen. Samma sak gäller sälj.
Tack
Tittade på spiltan
Det står affärsdag köp: samma dag
Affärsdag sälj: samma dag
Stopptid 13:00
Är det 13 som gäller då eller är det samma dag 18
Jag trejdar inte i fonder. Köper långsiktigt men när sonen köpte LFG så tog det flera dagar innan den syntes på hans konto och jag kunde inte svara på varför och vilken kurs som gällde.
Står det 13:00 så behöver du göra ett köp eller sälj innan 13:00 för att det ska räknas för den dagen. Sen dröjer det innan du ser det i din depå. Du kan se under transaktioner vad de köpte eller sålde till för kurs sedan.
Tittade på detta för ett köp i dnb index. Jag lade köpordern i början av förra veckan men i Avanza står det avslut 17/1. Så i detta fallet verkar det ha gått flera dagar mellan köpknapp och verkligt avslut. Jag är fullt medveten om att man köper på lång sikt men detta känns ju ändå sådär.
Jag kan ha fel. Hoppas jag har det men avslut borde betyda att det är tidpunkten för när kursen sätts?