Men ska jag hålla med om något i de korta punkterna i texten så är det att mag7 är ett problem och att eftersom de delvis konkurrerar med varandra kommer något dramatiskt att ske förr eller senare.
finns alltid någon som förutspår att en krasch är nära, vet inte varför denna kille skulle vara mre trovärdig än någon av de tusen andra? faktum är att ingen vet
Hade varit kul med en samlingstråd där man länkar alla liknande trådstarter som denna, känns som att det kommer en liknande förutspåelse i månaden ungefär…
(Därmed inte sagt att det kanske kommer en krasch… och inte meningen att dissa TS, tycker ändå det kan vara intressanta diskussioner)
Ingen frågar den uppenbara frågan…
Hur har denne herre och hans företag förutspått andra kraftiga nedgångar. Ulf Lindahl i inslaget ser ut att vara dryga 60 .
Hmm Såg att hans företag startades så sent som år 2020…
Intervjuaren pikade honom dessutom för att sista längre nedgången han gissade skulle ske INTE slog in alls. Ingen bra track record där i alla fall.
Han har dock haft mycket hög position hos en större förmögenhetsförvaltare senaste 40 åren. Man gissar att dom sålde sina “gissningar” dyrt till betalande kunder enbart. Kanske svårt hitta opartiskt track record värd något.
Kollade klippet men blev inte så mycket klokare. Men gubben verkar iaf inte vara av uppfattningen av att historisk avkastning inte säger något om framtida avkastning. Vi kan iaf enas om att om man köper narrativet att allt förutom silver verkar överköpt just nu.
Vet inte riktigt vad han lägger i ordet överköpt. Men det var nånting om momentum iaf. Oljepris kring 500 dollars verkar snutet ur näsan baserat på tidigare procentuella uppgångar. Dvs, inget förankrat i nu rådande förhållanden, utan bara genom att titta på grafer way back.
Jag säger inte att han har fel; men jag ser inte riktigt varför det han säger kommer att inträffa.