Hej!
Ett roligt ämne som företagare är ju hur man ska investera och spendera sina pengar i företaget. På forumet finns gott om bra (läs tråkiga) tips om hur man på bästa sätt investerar företagets pengar i Löner, pension, Utdelning och KF.
Det jag skulle vilja höra i denna tråden är alla kreativa sätt ni företagare har spenderat pengar, eller ev varit med om. Jag är ffa intresserad av små o mellansmå bolag ( ca 1-10 anställda) och ffa intresserad av exenpel på spännande konferenser, jobb-resor, representation mm. Vill gärna höra både bra regelrätta exempel från verkligheten och även lite dåliga/roliga exempel från verkligheten.
Men sålänge man inte är helt utanför trådens kärnämne så är ju även andra exempel välkomna.
Nu är vi fler än 10 anställda visserligen men vi har nån form av kick-off varje år. Oftast är det enkla mest populärt bland de anställda. Typ bowling + käk. Förra året var vi dock på guidad tur ner i en gammal nedlagd gruva. Det var både spännande, lärorikt och alla som var med uppskattade det mycket. Efteråt grillade vi tillsammans.
Roliga events/konferenser som jag varit med på är tex duvskytte m middag eller hummerfiske på västkusten med boende och middagar.
Konferenser med skidåkning/snowboardåkning, segling i Kroatien och SPA typ yasuragi brukar vara populärt.
Tips är att diskutera med personalen om vad man vill göra på nästa konferens