Bra företagsträff/nätverk i Skåne?

Hej,

Jag undrar om nån vet om några bra företagsträff/nätverk här i Skåne för att mingla, byta it idéer och skapa samarbete? Min Sambo har sen 1,5 år startat eget och konsultar inom förändringsledning, utredning och utvärdering. Kanske ni vet även om events som är bra för att träffa nya kunder. Hennes första uppdragen är inom området skolan men det hon erbjuder är egentligen lämplig för alla organisationer och företag. Kanske nån har en bra idé :slight_smile:

1 gillning

Tyvärr inte på rak arm. Det jag tänker på BNI, Rotary eller liknande, men de har jag ju själv lämnet. :joy:

Hej Jan :slight_smile:

Tack för svaret i alla fall! Vi får se om nån annan har kanske nåt annat men vi tycker också att det verkar inte finnas nåt tydligt svar.

1 gillning

@janbolmeson hur är dina erfarenheter med de som du nämnde? Kan det vara värt medlemsavgiften? Tittade lite på deras sida och ser ändå intressant ut.

Är det inte sånt där som golfklubbar är till för? Har svårt att se varför man annars inte hellre skulle ta en promenad i skogen..

Är konsult inom IT och brukar gå på frukostevent, lunchdragningar inom något ämne, etc.

Konsultbolag och mäklarbolag brukar annordna detta ofta

1 gillning

Hej,

Tack för svaret. :slight_smile:

Jo det känns så att det finnns lite mer om man sysslar med IT. Men är det lite mer blandad på de träffarna eller bara IT bolag/konsulter?

1 gillning

Jag tänker att det är som med alla nätverk, man måste investera tid och engagemang för att det ska ge något. Många gör misstaget att tro att man bara kommer dit och får kunder, men så fungerar det tyvärr inte. Det tar ofta ett tag att bygga upp relation. Lite som med ett sparande, man måste först lägga in pengar på kontot innan man kan göra uttag.

1 gillning

Låter rimligt :slight_smile: tack för återkopplingen!