Det låter lovande vet du om man kan få 2 kort till en och samma konto?
Vi ska endast handla mat med kortet, kontantuttag vettefan när jag gjorde sist och på vårat gemensamma har det nog aldrig hänt. Kortet ska endast användas inom Sverige.
Bonusen spelar väl ingen större roll egentligen, om man kan använda poängen för att köpa nån resa hade det ju inte varit fel annars är ju kontanter alltid trevligt men antar att man får ut mer om man köper något direkt med poäng eller liknande system.
Vi har idag en matkostnad på 6-7000kr
En till sak: Se upp för dolda avgifter. Vissa kort som är gratis tar ut fakturaavgift även vid e-faktura.
Har också Carpaykort (fd Volvokort).
Det man ska veta är att bonus delas ut som avdrag på tankning, biltvätt, laddning, eller verkstadsnota. Så har du inte bil är det inte aktuellt.
Annars får man en tydlig faktura och en bra app.
En sak jag gillar är att man får en notis i mobilen (om man vill) vid varje köp.
Problemet med kort som ger rabatt på resor är att de är kopplade till specifika företag. Är det SJ vi pratar om spelar det mindre roll men om det är TUI eller SAS (för att ta två exempel) så innebär det att du blir indirekt beroende av just de företagen. Jag skulle själv inte räkna med att just de två företagen skulle ha det självklart bästa erbjudandet nästa gång du ska ut och resa. Det har det aldrig varit för oss.
Med Preems kort skulle ni få en årlig bonus på 400 kr som ni skulle kunna välja att få återbetald direkt till matkontot. Det är hyggligt och den lösning som jag själv har valt.
Om ni främst handlar i någon specifik butik så är de olika markedjornas kort inget dåligt val. De ger bonus lokalt och den kan vara hygglig.
Har haft CarPay Visa kort i 10år. Gratis.
Bonus som jag tankar för.
Betalar man räkningen varje månad så är det inga problem.
Okej, då går den bort då jag har elbil från Hyundai
Att du kör Hyundai gör inget.
Du kan fortfarande använda bonusen till laddning.
Men visst verkstad kanske inte är aktuellt.
Om de viktigaste är att de ska vara billigt så är revolut gratis, efter engångskostnaden för ett kort.
Man skapar en grupp och delar gemensamma utgifter dit, oberoende av om du betalade med revolut eller på annat sätt.
De erbjuder också delade konton numera tror jag om man föredrar en färdig pott med pengar, inte testat detta.
Vi använder detta samtidigt som vi samlar poäng med kreditkort på både gemensamma och privata köp. Vill man byta kort spelar de ingen roll, man kan fortsätta dela utgifter på samma sätt.
Jag såg med det här om dagen att Revolut erbjuder gemensam konto, det är ju verkligen ett alternativ jag skulle kunna tänka mig att använda utav.
Jaha laddning r ju alltid trevligt att få gratis
Revolut är en speciell bank på många sätt. Den är smart, nytänkande och så vidare. Den är bankvärldens motsvarighet till Tesla så att säga. Dock behöver du en lösning för att kunna föra medel till Revolut. Det är inte helt enkelt tyvärr.
Everydaycard, för att
195kr / år för huvudkort
75 kr / år för extrakort
Alltid 1% cashback på mat, vilket betalar avgifterna med råge.
6000 x 12 = 72000 kr
1% av 72000 = 720 kr
720 - 195 - 75 = 450 kr till dig varje år, som tack för att du handlar.
Du är inte tvungen att göra något särskilt för att få bonusen, utan beloppet dras av från fakturan två ggr per år. Anmäl till e-faktura så slipper du avgift för den och kan låta den betalas automatiskt om du vill.
Banköverföring till Revolut inom EU är gratis, sätta in från annat kort är också gratis
Men saknas Swish som jag antar att du menade.
Ja de är en fördel när ni reser också med tanke på obefintliga växlingsavgifter. Men är ju ingen cashback eller direkt bra försäkring där som man kan få med olika kreditkort, men du kan låtsas att ni får cashback med deras “avrunda uppåt” som automatiskt sparar undan några kronor varje gång ni handlar
Riktigt så enkelt är det inte. Flera banker och kortutgivare har spärrat insättningar till Revolut.
Det finns också ofta villkor som möjliggör uttag av avgifter för insättningar med kort. Även om någon avgift hittills inte tagits ut kan det när som helst ändras. Rent faktiskt ”parasiterar” Revolut på andra aktörers intäkter så det är inte konstigt att de gör vad de kan för att begränsa användningen. Den officiella ursäkten handlar snarare om penningtvätt som Revolut också är förknippat med.
Hur lätt/svårt det är att föra medel till Revolut beror i praktiken mycket på individuella förutsättningar, alltså vilka banker och kort man har och hur de fungerar tillsammans med Revolut.
Inte Amex men bonus är ofta lägre. Frihet kostar.
Banker som beter sig på de sättet ska man byta från
Att man kanske inte kan sätta in pengar från ett kreditkort eller kort som har cashback tycker jag dock är självklart.
Det funkar även med kreditkort men de ger ingen cashback på det.
Exempel hos LF: Bonusen gäller inte vid köp av tobak, alkohol, spel, taxi, hyrbil och lokaltrafik varken i butik eller på nätet, inte heller vid transaktioner till andra betaltjänster som exempelvis Revolut
I praktiken är det inte alls självklart. Vissa kreditkort har också en funktion där man kan toppa upp saldot (till plus) och då t.ex. ta ut pengar i bankomat utan avgifter.
Nja bunden till en Allians med flygbolag ja.