Hej! Jag funderar på att krydda premiepensionen med en teknikfond. För närvarande har jag 100% ap7 aktiefond men har ca 30 år kvar till pensionen och vill krydda med en teknikfond. Både swedbank robur technology och dnb teknologi är kraftigt rabatterade i premiepensionen, vilka utav de två hade ni valt? Funderar på 80% ap7 aktiefond och 20% teknikfond.
Jag har haft DNB i många år. De har hunnit ändra namn på fonden flera gånger. Jag tycker att den fonden är bra. Swedbank Robur Technology har jag skaffat i år igen och den har gått bra i år. Välj båda om du är osäker.
Jag har robur technology som en liten del av min pension. Ser det som min lekhink. Men de har nyligen bytt förvaltare i fonden så för se hur den nya sköter sig.
Personligen rekommendera jag inte såna i ppm. Gjorde själv tabben och ha en stor del i fastighet. Visst det kommer säkert vända. Men inte kul och förlora en tredjedel av värdet bara sådär
Jag tänker att det är just i PPM man ska våga ha det, med tanke på de rabatterade priset.
Jag tänker likadant. Jag har i dagsläget 10% av min tjänstepension i Swedbank Robur Technology, men har nyligen sett att den kostar typ 0,23% i premiepensionen. Funderar därför på att sälja av de 10%en i tjänstepensionen och lägga i global indexfond (där resterande del av tjänstepensionen ligger), och sen köra 10-20% av premiepensionen i Swedbank Robur Tech istället precis som TS. Blir ju billigare.
Jag har testat att ta in Blackrock - World Technology. Tyckte att innehaven såg bättre ut än robur tech.