Mitt namn är Robin och jag arbetar i en av de svenska 5 storbankerna. Jag började i september förra året och jag har fått känsla för hur jag löser en kunds ärende på bästa sätt.
Självfallet får även jag krångliga ärenden då-och-då, men inget som förstör min statistik.
Jag har inte börjat ledsna, men jag har mer seniora kollegor som säger att det finns typ ett steg till att klättra inom bolaget, sen har du nått taket som informationsrådgivare.
Jag har stalkar er på forumet länge och jag bestämde mig för att skapa ett konto och dela en frågeställning som har dykt upp:
Vafan gör man efter det här?
Jag tänker mig en licensiering på Swedsec för privatrådgivare, men efter det? Vart kan man ta vägen?
Tack för svar för en famlande kundservice agent,
Robin
Om du trivs i bank så är väl karriären, kundcenter/kundservice kontor —> obokad rådgivning —> privat med fast kundbas —> Premiumkundstock —> Private Banking. Alternativt efter ett tag så börjar man lägga till enklare företagsärenden för att ta sig in på företagsrådgivning mm. Därifrån chefsroll mm. Givetvis blir de sista stegen enklare med en högre utbildning. Är du gymnasieekonom eller universitetsutbildning?
Jag har ingen utbildning inom ekonomi men jag är utbildad fysioterapeut. Så ingen ekonomi, men lite statistik.
Min erfarenhet ligger som account manager för en svensk filial av ett amerikanskt storföretag som fokuserar på handelsmarknadsanalyser.
Brand analysis, Out of stock-analyser, egentligen stora kunder i stora företag som vill se och följa sina produkters utveckling.