Laddboxen går på halv effekt?

Hallå,
Någon som är duktig på Easee laddbox? Har funkat fint och laddat max 3,3 kw!
Men nu på sistone så maxar den på 1,7! Även nattetid när inget annat körs här hemma! Bilen den laddar är laddhybrid xc60!
Någon som har någon idé?

Jag hade liknande problem någon gång när en av säkringarna hade smällt. Har du kollat dem?

Säkringar? I laddboxen eller huset? Ursäkta men jag är teknisk invalid!

Till vår laddbox finns det tre proppar (säkringar), en för varje fas, i ett skåp i närheten av laddboxen. Om din bil laddar med två faser så stämmer det ju bra att hälften av effekten försvinner om en av säkringarna har gått för då kan den bara ladda på en av faserna.

Du kan följa sladden och se om det finns något skåp med säkringar. Om du inte lyckas kanske det är bäst att tillkalla en elektriker eller i alla fall fråga någon i närheten som kan mer om hjälp.

1 gillning

Tack. Check på säkringarna! Inga problem där!
Men tack ändå för tipset!

1 gillning