Riktig OT för detta forum men vet inte vart jag annars ska vända mig
Jag ska köpa Tibbers elbilsladdare Easee har jag tänkt. Det slog mig då, vart ska man gör av sladden när man inte laddar? Rulla upp den på laddboxen eller ha en separat anordning för att rulla upp den, typ som för trädgårdsslang?
Men man kan väl bara köpa en hängare annars? Finns säkert dedikerade men annars borde en trädgårdslanghängare fungera, eller någon slags krok. Känner man en svetsare eller verkstad kan man fråga om överblivna trådrullar, borde funka galant och nästan vara gratis.
Tack för tipsen! Ska kolla med Tibber vad de rekommenderar annars får det kanske bli en vanlig trädgårdsslang eller typ krok.
Snygg lösning att kunna ha den runt laddaren. Tror inte det går på Easees variant när jag ser på bilden. Med denna har du dock ingen smartladdning kopplat till elpriset?
Ja det var inte gratis för en snygg trädgårdsslanghållare
Tänkte inte ens på det när jag beställde…men antagligen inte, då hade det nog stått på hemsidan. Men kommer bara ladda på natten ändå oavsett så det kvittar nog. Tror det går att sätta timer så den laddas vid t ex 01:00. Tog den för att det var lång kabel och den tålde vatten. Men måste man inte byta till en elleverantör som stödjer det också?
Vi har vår i bilen, sorterat under golvet i bakluckan. Alternativet hade varit en vanlig men finare krok att hänga kabeln på under laddboxen.
Tips vad gäller laddbox för alla; skaffa en nu. Hälften betalt i form av miljöbonus (upp till 10000:-). Även om du inte kör elbil idag så förbereder du för framtiden. Och samtidigt höjer du värdet på huset! “Förberett för elbil” heter det så fint på mäklarspråk🙂
Tror inte de är superstora, tänk att installationen ingår (gissar att du köpte från Tibber). I de 11000 har du dessutom fått 10 000 subvention av staten.