Laddboxinstallations-tips i Malmö

Hej,

Jag har precis skaffat en pluginhybrid och tittar på Zaptec Go som laddbox. Verkar ha allt jag behöver.
Jag blir dock inte klok på lastbalanseringen. Verkar som den inte är något från zaptec utan där finns massor av lösningar, bla Tibber och Enetic. Behöver man abonnemang hos dem för lastbalanseringen då?
Den egentliga frågan är dock: Kan någon rekommendera en skicklig elektriker/firma som installerar detta i malmö? Finns ju 100-tals och alla känns likadana, men många av dem har både solskenshistorier och skräckexempel så känner mig ärligt talat rädd att välja någon. Vad har ni för erfarenhet och är där något jag ska tänka på?
Har ett hyffsat nytt hus så jordfelsbrytare osv är på plats. Har en 20A säkring till huset.

Elbils laddare är inte särskilt komplicerat så vilken elektriker som helst bör klara det.

Du köpte laddare och installation separat? Får man fortfarande grönt avdrag då?

Edit:

“Om du själv köper in material från någon annan än det företag som utför installationen av grön teknik kan skattereduktion enbart medges för installationsarbetet. Du kan alltså inte få skattereduktion för materialkostnaden i detta fall.”

Jag köpte via Evify, minns inte elektrikerns firma men var från Helsingborg. (jag bor i mellanskåne).

Nej, jag har inte köpt något än. Är i kolla-upp-stadiet :slight_smile:
Också tittat på Evify. Du är nöjd med dem?

Tyckte det var smidigt. Nu sitter jag dock med en icke godkänd laddare men inte deras fel direkt.

Jo, Easee, som jag gissar det är, var ju populärast innan det smällde om jag fattat det rätt, så sitter nog en hel del med dem.