Hej,
Jag och min fru är utflyttade från Sverige sedan 10år tillbaka. Nu skrivna i Norge. Vi behöll dock vår bostadsrätt i Stockholm. Den har vi nu sålt och gjort en vinst efter skatt på ca5milj. I och med att vi är utskrivna ur landet kan vi inte investera vinsten via ISK. Undrar ifall någon vet ifall det är lov att låna ut pengarna till ett eget nystartat AB(Holdingbolag) vars syfte är att bedriva handel med värdepapper eller liknade för egen räkning.