Jag fick belåna mina föräldrars sommarstuga för kontantinsats till en bostadsrätt en gång. Inga direkta konstigheter/lurigheter.
Hade dock sett till så att vi båda hade samma sparbank och samma bankkvinna för smidighetens skull.
Har fått intrycket att de lokala sparbankerna, där man får en egen namngiven bankman/bankkvinna med eget telefonnummer, är lite bättre på såna här ovanligare ärenden än vad de anonyma bjässarna är. Men för all del, jag kan ha fel
Borde inte vara några problem så länge du klarar kalp. Men gissar att det blir ett förhållandevis dyrt lån i och med att du bara lånar en liten skitsumma, de administrativa kostnaderna för att lägga upp lånet och säkerheten blir nog stora i förhållande till själva lånet.