Har idag lån på 1.18 (rörligt) men ser att man kan binda ett år hos Landshypotek för 0.94 - men då måste man prenumerera på tidningen Villaägarna.
Så min fråga är om någon här läser den och har koden (erhålls i inloggat läge).
Jag kan såklart betala en symbolisk slant så det blir win-win…
Gå med i Villägarna annars. Hittade flera användbara rabatter hos dem när jag var husägare så det betalade sig själv. Tyvärr stöttar man ju också deras lobbning
Många av Villaägarnas rabatter kräver att man loggar in och klickar sig vidare från deras portal. Så det är inte alls säkert att det finns någon kod som andra kan dela med sig av. Men hur det är med just Landshypotek vet jag inte eftersom jag inte är medlem längre.
Vad gör deras lobbying som är dåligt? Att pressa ner räntorna som bara den jämfört med storbankerna känns ju som ett väldigt ädelt ändamål iaf och det är ungefär allt jag vet om dom.
Ja, men att pressa räntorna är ju förhandling, inte lobbning. Villaägarna lobbar politiskt för flera olika sorters skattefördelar och bidrag. Det är grundat i en konservativ politisk riktning. Jag tycker en del är bra, en del annat är mest att flexa sina många väljarröster för att få någon annan att betala. Ingen idé att gå off-topic med detaljerna, var och en kan själv läsa på själv!