Länsförsäkringar Sverige Index

Hej,

En liten fundering, som alla vet går den svenska ekonomi rätt sådär just nu. Jag har en del sparande i Länsförsäkringar Sverige Index och har planer på lägga in lite mer i indexfonden eftersom den har sjunkit en del under de senaste 3 månaderna. Hur hade ni tänkt här?

//DM

Jag har överviktat Sverige på sistone, men det är ju en chansning så hur var och en gör är upp till dem. :slight_smile:

3 gillningar

Varje gång jag ser en sån här tråd (vikta mot Sverige) går jag igenom följande process:

1. Jag gillar tänket, jag ska nog vikta mitt månadssparande mot Sverige
  2. Jag inser att mitt månadssparande är ca 0.7% av mitt totala innehavs värde så varje månadssparning har marginell påverkan på mitt totala sparande
  3. Jag kommer ihåg att jag har lång sparhorisont (15-20+ år)
  4. Så även om jag tror att Sverige är en okej investering kortsiktigt så borde jag i mitt långsiktiga sparande bara ta beslut som jag tror på över 15-20+ år. Och då känner jag inte lika starkt längre för att investera i Sverige.
  5. Jag lägger locket på och gör ingenting tills nästa gång jag ser en sån här tråd. Då börjar jag om från 1.
7 gillningar

Jag gör inga ändringar av portföljen beroende på om en viss marknad eller region har presterat bättre eller sämre. Jag håller ca 5% homebias.