Swishat!
Bidra enligt ovan till att trycka till kapitalgruppen och finansiella skojare.
Allt över 100kr betalas ska tydligen tillbaka om småspararguiden vinner.
Jag tänkte bara säga tack till alla som har stöttat oss! Imorgon drar domstolsförhandlingen igång och tack vare alla donationer har advokaterna kunnat jobba på. Vi hade inte klarat det här med våra egna pengar och vi är så enormt tacksamma för allt stöd!
dom är förtjänta en 1 star review av mig
Kanske fler som hakar på
Lycka till! Swishade just en slant. Lär väl behövas oavsett hur det går.
Trist utfall
Slutade med någon sorts förlikning i ett annat brottsmål som Småspararguiden blivit stämda i:
Förlikning? Det var väl ett domslut i ett annat mål?
Ja kanske skulle startat en ny tråd. Läste inte hela förra.
Nu är Kapitalgruppen igång igen. Denna gången ute efter Patrick personligen.
Han är en stark man Patrick. Så sorgligt att ett bolag med oändliga resurser som skaffats med ifrågasatta metoder, kan använda de resurserna till att trycka ner och tysta dom som har uppriktiga frågeställningar och kritik.
Bättre vore att svara på kritiken istället för att riva ner den. Men det är tydligen inte intressant. Väldigt bra vi har sådana som Småspararguiden! ![]()
Goda nyheter! I den här omgången så friades Patrick. Kanske bör Kapitalgruppen fokusera på att bygga en bra produkt som folk reciserar positivt iställert för att lägga energi på stämningar.
Får Patrick någon ersättning för den sveda å verk som Kapitalgruppen åsamkat honom? Rättegångskostnaderna får de väl ta i och med att de förlorade, men kompenseras den anklagande sidan på något ytterligare vis?
Tror inte det. Första gången då de blev fällda fick motparten betala sina egna kostnader. Svårt att ta ställning till vad som är rimligt. På något sätt måste man jämställas, då det här fallet har motparten oändliga resurser att fortsätta överklaga och stämma på nytt i jämförelse med försvaret.
Tre stämningar och jag gissar på att de kommer att överklaga för att skicka ett meddelande till alla som funderar på att skriva en artikel.
Lite Kuriosa. Hörde i podden att Ernstberges mamma satt med i rättssalen och i kaffepausen stod och pratade med Kapitalgruppen och deras advokater
.