Låt oss hjälpa Småspararguiden och Andreas i forumet

Det är ju få andra i den svenska finansbranschen som är så stora fans av indexfonder(*) som vi och Småspararguiden.

Mig veterligen är Andreas och Patrick de enda som ger billig, schysst och kvalificerad rådgivning till fast pris till vanliga småsparare. För ett tag sedan blev de stämda av en annan aktör i finansbranschen vilket lett till att de fått lägga massor av tid och pengar på att försvara sig och sin verksamhet.

Jag tycker det vore oerhört synd om vi tappade dem från finansscenen, så om du gillar @Runnemo och deras arbete, läs gärna mer i deras senaste uppdatering och om du har möjlighet hjälp dem med en litet bidrag. Det vore nämligen väldigt fint om vi många små sparare kunde hålla vår position mot större och starkare aktörer i finans. :slight_smile:

Här finns info om hur vi kan bidra:

• Swisha till 123 648 44 48. Om vi vinner målet och Kapitalgruppen betalar våra advokatkostnader kommer vi att återbetala alla bidrag om minst 100 kr.

• Betala med kort till vår crowdfundingkampanj hos GoFundMe (här kan vi dock inte göra återbetalningar om vi vinner tvisten så dina pengar kommer i så fall skänkas till välgörande ändamål)

• För större belopp än din swishgräns eller faktura är du välkommen att ta kontakt direkt på patrick@smaspararguiden.se

Hang in there @Runnemo, vi på RikaTillsammans gillar och hejar på er!

(*) @Jakke är väl förmodligen ett större fan än alla vi andra tillsammans. :joy:

19 gillningar

Bra att lyfta upp det! Jag la en slant tidigare idag.

Kapitalgruppen skapar bad will helt av sig själva genom att agera som ett amerikanskt bolag med stämningar istället för att sakligt framföra sina argument. OM man gett sakliga argument tex. i samtal med Småspararguiden - istället för att tex. anlita utländska PR “experter” - så hade säkert båda företagen kunnat gå vidare.

Nu satsar de på att “bully” ett 20 gånger mindre företag som uppskattas av många småsparare som en av de få oberoende rådgivartjänsterna i landet. Det är inte OK. Det är så man beter sig när man är ett as, in my humble opinion. Det står jag för som egen företagare själv :slight_smile:

6 gillningar

kan man massmaila dom för att visa missnöje, ddos:a? jag vill också visa missnöje så dom förstår att det dom gör kanske inte är värt det.

1 gillning

Har också swishat! :smile:

2 gillningar

Me too! :muscle::clap::+1:

2 gillningar

Nej, snälla gör inte det. Viktigt att inte störa den juridiska processen då det skulle kunna slå mot Småspararguiden.

3 gillningar

tråkmåns :sunglasses:

2 gillningar

:kissing_heart::heart: Vi kan ju alltid påverka alla andra att välja lågprisprodukter som vårt lilla finger till branschen.

6 gillningar

Jag har väldigt svårt att se att de backar i det här läget. De känns inte som sådana typer och nu har rättsprocessen kommit ganska långt och de lär också ha också lagt en hel del pengar på sin jurist.

2 gillningar

Stort tack för stödet @janbolmeson ! Det betyder mycket!

4 gillningar

Swishar.

Jag blev approcherad av sagda grupp.

De hade investeringslösningar som jag och min fru inte begrep hur de fungerade utöver vanliga fonder osv i deras samarbetsavtal. I samma veva upptäckte upptäckte jag Rikatillsammans , läste med stort nöje och men kände inte till Småspararguiden. Vi valde baserat på bla information på detta forumet och en allmän magkänsla att inte gå vidare och det är jag glad över idag. Jag har också slutat använda våra rekommenderade “gratistjänster” när det gäller pensionssparande som de flesta har i sina tjänstepensionslösningar/företagförmåner osv. De tillför inte så mycket längre utom att det klöddar till det som det heter på skånska.

Lycka till Småspararguider. Hoppas det går vägen.

PS:Jag tycker man skall vara saklig i sin kritik.

9 gillningar

Swishat! :white_check_mark:

1 gillning

Inget tips. Men en tråd i detta forum med Kapitalgruppen i ämnet kommer ranka på deras varumärkessökning på Google.

3 gillningar

Tack allihop för all hjälp! Vi har nu fått in närmare en halv miljon kronor vilket är helt fantastiskt. Vi är så tacksamma att vi har fått den hjälpen och det är den som gör att vi än så länge har kunnat försvara oss på ett bra sätt.

Hjälp oss jättegärna att sprida ordet vidare. Det är svårt att veta säkert vad advokatkostnaderna landar på i slutändan, men det vore oerhört skönt att kunna närma sig huvudförhandlingen utan att vara orolig för att advokaterna ska behöva ta genvägar på slutet för att vi inte kan betala.

5 gillningar

Vilket skumraskföretag. Roade mig med att läsa google reviews och ser att dom fått 5 stjärnor av en Thomas Angskog häromdagen. Denna person sitter tillsammans med Erik Åke Gunnar Stefan Norrsell i styrelsen för Exclusive Yacht Club Sweden AB tillika Kapitalgruppen.

6 gillningar

Snyggt gräv!

2 gillningar

En litet bakslag i rättsprocessen.

Rättegången blir tyvärr framflyttad till 24-25 januari istället för november som planerat. Om jag har förstått rätt var anledningen att domstolen helt enkelt hade tagit på sig för mycket och inte kunde få ihop folk.

Ganska jobbigt tycker vi. Eftersom vi nästan säkert behöver gå i konkurs om vi förlorar målet är vi just nu i ett limbo där det är svårt att göra långsiktiga satsningar. Vi hade därför gärna fått det hela överstökat så fort som möjligt.

I teorin bör det inte göra någonting dyrare, men lite orolig är jag för att Kapitalgruppens ombud ska utnyttja tiden till att skicka någon ny inlaga (vilket också kräver svar från våra advokater).

På plussidan är att vi har längre tid på oss att samla/jobba ihop de pengar vi behöver för att klara advokatkostnaderna.

Tack igen för allt stöd! Det är värt oerhört mycket för oss! :heart:

7 gillningar

Har just swishat ett bidrag och jag önskar er lycka till!

Swishat! Lycka till!

Personligen tänkte jag månadsspara lite imorgon när lönen kommer genom att swisha ett par hundralappar till Småspararguiden :wink:

Har man råd med en drink på krogen till helgen så kan man allt skicka nån hundring för detta ändamål :open_hands: