LF Global Indexnära och Globala barnportföljen

Hej!

Newbie och oerfaren men intresserad.
Jag är 45 år och har vaknat alldeles för sent med sparandet men tycker att jag tagit igen en del senaste åren. Jag har lyssnat mycket på poddarna och valde att spara efter Globala barnportföljen. När inte längre rekommenderades men inte heller avråddes från portföljerna blev jag som nybörjare villrådig men valde att stanna i Globala barnportföljen.
Jag har ca 1,2 msek där och 200 ksek på bankkonto samt en blandad lekhink på ca 100 ksek.
Jag tycker att det är ganska kul att varje månad aktivt gå in och köpa fonder men då portföljen inte längre kommer att följas upp eller ombalanseras funderar jag på om jag borde lämna den för en fondrobot på Avanza eller bara helt enkelt välja en enskild globalfond för hela sparandet.

Tacksam om man kan få lite tankar kring detta.

Med vänlig hälsning,
Newbien

Ps. Om man handlar LF Global indexnära en dag som denna då börsen backat i USA dagen innan, när får man bäst NAV-kurs? Ds.

Globala barnportföljen är en riktigt bra portfölj för långsiktigt sparande. Du gör inget fel som håller kvar i den :+1: Om du dessutom tycker det är roligt så ser jag ingen anledning att välja en robot istället.

2 gillningar