Hej, är rätt ny på detta med sparande som sagt men lär mig lite varje dag?
Några frågor som jag har:
-
När vet man när det är dags att byta en befintlig fond mot en annan ny fond?
-
Hur mycket behöver en fond öka värdemässigt från inköpstillfället för att det ska vara värt och sälja av den och få en skaplig vinst? Är toppen av en högkonjunktur bästa sälj tillfället?
-
Vad är en rimlig fondavgift på en indexfond respektive en räntefond?
-
Är det courtage på köp och sälj av Fondandelar som aktier?