Ser tråkigt ut i efterhand, första bilden behövde jag sälja av innehållet för att köpa bostad…
Andra bilden visar på otålighet och dålig långsiktighet hos marknaden…
Ser tråkigt ut i efterhand, första bilden behövde jag sälja av innehållet för att köpa bostad…
Andra bilden visar på otålighet och dålig långsiktighet hos marknaden…
Tack för att du delade med dig @Anonym. Den första bilden fick mig att må lite dåligt och tänka “åh, nej…”. Men tack och lov skrev du att det även fanns en annan anledning. 
Fick ett fint meddelande när jag öppnade Avanza-portföljen idag. Någon som tar den? ![]()
Siffran är -101,19 %. För att lyckas med det så tömmer man portföljen på allt förutom Lipigon Pharmaceuticals TO1 som tappat 96 % sedan IPO’n. Sedan lite avkastningsskatt på det så.
Det handlar alltså om en enskild portfölj och inte hela kontot som väl är…
Har haft liknande problem hos Nordea i dec och januari.
Fondportföljen försvann helt. Lite nervöst i nån sekund när man kollade på översikten.
Sen har de tappat bort inköpspris på aktier som påverkat resultatet på aktieportföljen rejält.
Gick in med 100K i iApotek sommaren 2020. Sedan kom det ett annat företag och gick in och köpte upp 17% och lyckades till slut ersätta styrelsen i bolaget och få det avnoterat från börsen (Spotlight) nån gång innan sommaren 2021. Aktien dök från 2,5kr till under 0,5kr och där nånstans sålde jag av allt och dunkade med förtvivlad min in det i en global indexfond. Mkt dålig sömn sista tiden, och ånger efteråt för att lagt så många ägg i en korg. Idag känns det inte så farligt dock och andra investeringar har gjort att jag idag är tebax på ca ±0.
32 år gammal idag.
Köpte vid notering, tack och lov inga stora belopp men låter den ligga kvar som en påminnelse om att undvika spontanköp, och vem vet vad som händer 
Skulle försöka mig på sportsbetting/arbitrage för ett antal år sedan. Tanken var alltså att spela på samma match hos olika spelleverantörer och utnyttja felprissättning.
Av misstag råkade jag spela på fel lag (…). Det hade inte gjort något om laget hade vunnit men nu blev det dubbel-förlust, 100% förlust. Lite snopet. Tror det var 10k. Sedan dess har jag bara spelat på V75 typ 4 gånger på 10 år…
Jag måste erkänna att jag är stolt över min tajming i Sinch. ![]()
Gjorde lite ont, speciellt när man trodde på produkten redan 2017 
Får se om jag kan toppa det efter ett första bostadsköp av nyproduktion i vår. 

Time:ade ATH. Följer bolaget noga och trycker in mer pengar med motiveringarna:
Sålde av ~500 aktier vid en tillfällig top. Minus 50k i skrivandes stund
Jaja, får väl bagholda i 50 år
När tror ni det vänder?
Som @MatsL skrev i en tråd:
Långsiktiga innehav är korta spekulationer som gått fel.
Jag har ju också committat mig i Storskogen så det är vi två som får sitta där på pensionärsfesten med våra ”långsiktiga innehav” ![]()
![]()
Oj hjälp hjärtinfarkt 
!
Jag tycker redan synd om dig @janbolmeson ![]()
. Om det ger dig lite tröst
.? Men håller tummarna att du får tilbaks dina investerade pengar i alla fall ![]()
. Då blir du nöjd eller hur ![]()
?
Innehavet får gå i arv till barn(barnbarn)en. 
Har ungefär samma graf här om det är någon tröst