Satt och leta lite i min Reddit historik och kom över detta gamla inlägg om fonden Swedbank Robur Technology A och hur fantastiskt läge det var att sälja Maj/April 2025 pga av Trump .
https://www.reddit.com/r/Aktiemarknaden/comments/1j36bne/swedbank_robur_technology_a/
Detta inlägg är alltså ungefär exakt ett år gammalt och vi kan se kommentarer som.
På sikt kommer den säkert stabiliseras, jag sålde dock för att jag inte har råd att torska tiotusentalskroner just nu, samt fuck usa.
Jag hade 260k i den här fonden o lämnade så fort Trump svek Europa, den kommer så klart komma tillbaks, men just nu vågar jag inte ha mina pengar i amerikanska aktier
ok vad ska man göra ? Tappat 45k iår på den, har kvar 265k .. Första gången i mitt liv jag undrar vad fan jag ska göra. Sälja allt? Tänker nog spara långsiktigt men om allt värde försvinner hade jag lika kunnat sälja och investera i något annat,.
Sålde för några veckor sen. Låt bubblan pysa ifred några månader
Det här är alltså ett aktie forum där alla användare är helt överens om det bästa och göra är att sälja av sina innehåll istället för tänka långsiktigt.
Men hur gick det för tech aktierna i USA då?
43% avkastning sen förra April tills idag.
Jo som ni ser så sålde många i tråden precis på botten där i Maj/April och det har gått aggressivt upp sen dess.
Jag spekulerar vilt här men jag vill tro att väldigt många hoppade in i marknaden ett par månader efter då de inte vill missa uppgången och tänker den här gången har det återhämtat sig.
Man pratar alltid om tima marknaden är dåligt och man ska inte försöka det men gång på gång så tänker investerare att de kan tima marknaden och att den här gången, ja då är det verkligen annorlunda.