Vad är din bästa enskilda investering? Ligger mest i stora välskända globala och regionala indexfonder, men jag tillåter mig lite spekulation för skojs skull. Alla köp är på 50€. Gått jättebra. Inte vid månen men på väg. Ska jag Diamondhand eller paperhand?
To the moon helt klart! Håller och får se. Jobbar också i branchen så det får bära eller brista
Vilken investering är din bästa? Nu pratar vi ekonomi, inte bostad (det är inte en investering att bo), barn, hälsa eller äkenskap. Det får bli en annan tråd
Grail Inc, ett biotech bolag, jag är upp 350% eller så på knappt ett år. Tyvärr var det bara en liten lekpost men jag har en del där där nu tack vare den stora uppgången. En guld ETF har också gått bra, är upp 67% på kanske ett år, där börjar jag dock bli lite nervös då det nu är nästan en miljon där.
Har även gjort över 100% på Eli Lilly (fetmahypen) och på ett biotech bolag som blev uppköpt av en bjässe. Så biotech och pharma har jag haft tur med. Mindre tur med crypto och rymdbolag (Virgin Galactic…).
Nu går ju många äldre kort och boxar väldigt bra dem också, men det har kommit så fruktansvärt mycket nytt folk till hobbyn och många samlas runt kort eller set som blir lika ikoniska för yngre samlare som Charizard var för oss alla när Pokémon först släpptes.
Det är kul att se hur mycket minnen och vänskaper serien skapar mellan folk i alla åldrar än i dag.
Jo, jag sålde av lite guld i december. Gått upp jättemycket. Fördelen är att efter ett år är guld skattefritt i Tyskland. Ångrar att jag inte gick all in Ala Eric Strand på guld. Men men, lätt att vara efterklok.
Kul att se någon som äger den! Är en aktie jag verkligen tror på som är ganska okänd. Dock så hittade jag den för några månader sedan. Coolt att du var så tidig på den!
Köpte 3000 aktier i Swedbank i slutet av bankkrisen (typ 2009) i olika omgångar. Snittpriset på dessa ca 16:-. Ca 2150% uppgång (räknat på ca 345:- i nutid) är helt ok även om det är ca 17 år. “Hygglig” utdelningsprocent de senaste åren räknat på anskaffningsvärdet… Sur på mig själv att jag inte började återinvestera utdelningen från början! Har tyvärr bara gjort det de senaste åren.