5x investeringen, på en betydande summa
Isglassförsäljning i Arktis? Details please.. ![]()
Är du säker på 16:-?
Det var inte många dagar den var nere på 15-16 kr. Sen gick kursen upp rätt snabbt och därefter kom en nyemission på 39:-
Om du köpte under hela året och var med på nyemissionen bör du ha ett högre snitt.
Har du därefter flyttat in i ISK? Då bör du ha fått en vinstskatt som också höjt ditt anskaffningsvärde.
Fråga mig hur jag vet ![]()
Fast jag har fler år för min investering … du kan fortfarande gå om ![]()
Sant. Risken hade nog varit vid toppen att man blev för girig. Var svårt nog redan då och ta ut det. Men när man väl fått en rejäl summa är det dags att bli mer försiktig
Sandisk,varit i min portfölj i 4 månader,-252% köpte 10 runt 111usd+2 på 203,sålde tyvärr 2 vid 275 usd för omplacering till lundin mining.- tur åndå att vara återhållsam🤑
Sålde precis några onoterade aktier för 345x inköpspriset. (Synd att man inte får använda schablonmetoden…
)
Mitt fritidshus är min bästa investering…
Semester för 18000 för en hel månad varje sommar (betalar mig själv). Resterande tid hyr ut det till andra med en avkastning runt 7% på helåret (nominellt). Avkastningen hade varit högre om jag inte var så lågt belönad men jag har PB-lån på huset för att kunna låna upp om börsen kraschar.
/Erik
Nja… exakt 16:58 i snitt vilket i och för sig är mer ca 17 än ca 16….
Hade dock “inte råd” att flytta till ISK och var väl i ärlighetens namn lite skeptisk till om det var långsiktigt bra. Har låtit de och några till ligga kvar på VP och lagt det nya plus återinvestering på ISK…
Lite kul att utdelningen (före skatt visserligen) ganska många år har varit i närheten av eller högre än genomsnittliga inköpspriset… Vill minnas att det inte tog så många år tills första utdelningen kom efter bankkrisen.
Varför köpte jag inte väldigt många fler bankaktier…?
Nåja, glad att jag köpte de jag köpte!