Lysa eller Avanza Global

Hej!

Om man sparar i lysa med 100% aktier tycker jag numera den är dyr i jämförelse med Avanza global. Lysa har inte hängt med i att sänka priset.

Vad tycker ni?

/kalle

Kika på den här tråden

2 gillningar

Är det Lysa hållbar du tänker på? I så fall är Avanza Global ett alternativ till Lysa.

Om det är Lysa bred så är Avanza Global inte längre speciellt jämförbar då den har bytt index till ett med stark fokus på hållbarhet:

1 gillning

Jag kör bred på Lyss i dagsläget men skillnaden i pris är ännu större om man jämför hållbar. Avanza har ju sänkt priset och Lysa har inte hängt med.

1 gillning

Två olika produkter, så kör på den som passar dig bäst.

Jag har slutat nyspara i Lysa och kör på fonder i stället. Synd att Lysa har så hög Sverigeviktning och lite hög avgift, jämfört med fonder, så skaver lite hos mig.

Men Lysa passar bra för många, så beror på vad som passar en själv bäst.

2 gillningar

Hej, Jepp lysa var bra för att komma igång men känner också att det skaver med priset när man i mitt fall kör 100 procent aktiefonder

1 gillning

Jag började med Lysa bred och valde att ha kvar Lysa. Sen började jag spara i global indexfond istället för att avgiften är lägre och inte så mycket i Sverige.

2 gillningar

Hållbar är lite billigare totalt än bred om man kör 100%

Enligt Petrusko ändras inte bara det index som Avanza nu ska följa utan även de dolda avgifterna försvinner under oktober vilket gör att han nu förordar Avanza Global: