Månadsspara i både kontanter och fonder i Avanza eller Nordnet

Hej

Jag håller på att ombalansera och ställa in månadssparande för olika ISK i både Avanza och Nordnet. För att enkelt kunna köpa guldfonderna som t.ex. Xetra har jag tidigare gjort så att jag månadssparat 10 % kontanter på mitt konto som jag efter kanske 3 månader kunnat köpa 1 del av Xetra för. Att spara både i kontanter och fonder har gått att ställa in på Nordnet när man är i “gamla Nordnet” men jag kan inte hitta någonstans att ställa in det när jag använder nya Nordnet eller Avanza. Någon som vet om det går?

Det går på Avanza på datorn. Inte i appen.

1 gillning

Ah, nu såg jag att jag kan ställa in en separat autogirodragning för kontanter, satt och försökte hitta att det skulle vara tillsammans med fonderna. Får ställa in det som 2 olika månadssparande. Tack!

Har mina månadssparande på Nordnet just nu men funderar på att flytta till Avanza för Nordnet är så knöligt med såna här grejer. Jag ville nu med flit starta månadssparande på nya Nordnet då jag annars måste gå in i gamla Nordnet varje gång jag vill göra en ändring och hur länge kommer den möjligheten finnas kvar egentligen? Men om de plockat bort denna funktion att kunna månadsspara i både kontanter och fonder i nya Nordnet känns det inte aktuellt utan då kanske jag går över till Avanza istället :confused:

Kontakta Nordnet och säg att du vill kunna månadsspara till sparkonto. Antingen är det något de inte hunnit med i nya lösningen eller så får de veta vad en kund vill. Är det många som vill samma, så kommer de kanske lägga till den funktionen.

1 gillning

Ja, jag får göra det! Ville bara kolla om det var någon som visste om det gick ifall jag missat det då de varnar för att de har så långa svarstider just nu.