Kan man pausa köp/månadsspar på Nordnet? Jag hittar inte det alternativet… Hittar bara en papperskorg, men jag är inte intresserad av att stänga av det, måste bara pausa en månad eller två…
(Tyckte det var svårt att få igång ett månadsspar på Nordnet, vill helst slippa sitta med det eländet igen
)
Tänk vad många frågor supporten måste få om en så grundläggande funktion. De borde lägga den texten på sidan med månadspar. 
Bra tips med att ta en bild på din uppsättning nu så att du enklare kan få igång det igen när du vill starta upp sparandet.
Alternativt så tror jag att man kan ändra datum för sitt månadssparande. Då skulle du kunna flytta fram det så långt det går och sedan när det är någon dag kvar till pengarna dras så flyttar du fram datumet igen så lång det går. Då borde du kunna göra så någon månad tills du vill att pengarna faktiskt ska dras igen. Men gäller ju då att komma ihåg att ändra datumet.
Tack!
Varför tänkte jag inte på att läsa i FAQ’en
Skyller på att jag verkligen inte är kompis med deras app 
Smart! Det ska jag nog testa! 
Pinsamt, borde vara en enkel sak för utvecklingsavdelningen att lösa…
Det är väl bara att avbryta sin överföring till Nordnet, sedan när man vill börja igen så startar man den
Man måste radera sina stående köp. Känns onödigt krångligt när man bara vill pausa en månad eller två.
Jag har avbrutit min överföring till nordnet flera gånger och sedan startat om den, jag har aldrig behövt göra något på nordnet
Det stod ju att du kan “sänka sitt månadsbelopp istället” i deras svar. Programmeraren i mig frågar då om det kan vara så att de glömt bort att skydda sig från möjligheten att sänka till 0kr 
Brukar ju också vara minimibelopp för köp på fonder. De kanske blockerar sparning om man har under det värdet.
Hmm, är det Nordnet som nollar procentfälten för alla fonder när man börjar pilla på en av dem (Skulle byta ut en fond mot en billigare och utan att ändra balansen. Inte kul.)
Ja, sjukt störande om man glömmer klicka i hänglåset.
Töm bara ditt konto dagen innan månadssparandet dras 
Skämt åsido så borde det vara betydligt lättare att sätta upp ett månadssparande andra gången än första också - du har redan godkänt autogiro i lönebanken, vet hur du väljer fonder och vilka du ska välja… Men ja visst är det atörigare än bara en knapp (som avanza löst bra)