Microsoft Access Databas hjälp

Hej

Jag blev inspirerad av när Jan pratade om att han använde en databas för hantering istället för ett Excel blad och har sedan dess testat och lärt mig Microsoft Access en del. Det går framåt men inte så bra som jag hoppas.

Är det någon här som har använt Access för att strukturera aktie data?

Om ja skulle den personen vara villig att skicka mallen som hen använder så jag får något att utgå från. Det är svårt att hitta någon bra mall på nätet och börjar inse att jag inte är duktig nog att ta fram en själv.

MVH Benny

Hej Benny,

Jag jobbat lite med access mestadels på jobbet för att strukturera produkt och produktionsdata för att få fram information som jag inte har tillgänglig på något annat sätt. Jag är långt ifrån expert men jag klarar av de vanliga momenten skapa tabeller, querys, formulär, importera / exportera data osv. Hur har du tänkt att strukturera din aktiedata? Skall databasen uppdateras med aktiekurser osv eller vill du göra beräkningar? Har ingen mall då jag inte har gjort det själv men kan försöka hjälpa till ifall det är något som är inom mtt kompetensområde. Mvh Admir

Hej
Tack admir.
Glömde kolla denna tråden.
Jag hade inte tänkt så mycket hur jag skulle använda det. Och jag fick faktiskt gå en Access kurs i jobbet, i annat syfte och så som jag använder Excell i nuläget går nog inte lätt att ersätta med Access. Så tack för erbjudandet men jag lägger detta på is ett tag.