Jag vill få min tonåring att mikrospara och jag har själv tidigare använt Nowo men avvecklade när de började ta betalt per månad. Nu verkar dock Nowo vara gratis igen, men är det bästa alternativet? Med mikrosparande menar jag alltså att man på ett enkelt och gärna inspirerande sätt ska kunna dricksa sig själv och sätta undan småpengar varje gång man hindrar sig själv från att köpa tex en kaffe på stan. Har ni några tips på vad man ska välja??
Har inte hört om Nowo förut, men vad är det specifikt du vill göra? Att flytta över pengar till ett sparkonto behöver man ju ingen specifik app för. Har också svårt att se exakt vad för ränta det är på deras konton. Är det bara sparkonto eller även deras fond du vill investera i? Just fonden tycker jag inte om; det är en globalfond med en årlig avgift på 1.04% vilket är väldigt högt
Dreams är en annan sådan app. Syftet är alltså att appen nudge:ar tonåringen att spara och inte göra massa onödiga småinköp. Målet är inte investeringar.
Varning för NOWO. Hjälpte en vän ta ut pengarna därifrån. Det var ett helvete
Har inte Nordea någon som funktion ifall man har dem som bank?
Mest att jag tänker att appen ska passa en tonåring…
Revolut har också den möjligheten, blir ett litet ‘valv’ av ‘top-up’s’, jag har att den jämnar ut uppåt, om jag minns rätt. Värt kolla upp?
Jättebra, ska kolla upp!
Det verkar som att Lunar som bank erbjuder detta. Finns ju kostnadsfritt om du bara kör digitalt kort verkar det som. Inte provat själv så vet inte exakt hur det funkar.
Bra, kollar!!