Missnöjd bankkund (miljonär) tar ut alla sina pengar i sedlar, 7 miljoner SEK, och bär ut dem i väskor till sin Rolls Royce (Kina)

Jag orkar inte förklara för dig så det här blir sista inlägget för mig i denna tråd.
Det tar inte alls en månad. Det går direkt, givet att du har rätt dokumentation. Ett sätt att garantera att du har det är att fråga dem först. Det tar inte en månad.

Att spontaninsätta 1 000 000kr utan dokumentation kommer inte gå, och det är helt i sin ordning.

Toppen att du haft en bra upplevelse. Jag bor i Singapore som är väldigt säkert men brott förekommer även här. Men inte alls i närheten av vad som förekommer i Kina. Att media däremot i CCP är begränsad i rapportering om brott i Kina borde vara uppenbart då det är dålig PR. Eller menar du att du blivit rånad i Sverige? Om vi hade samma närvaro / kameror och patrullerande säkerhet vilket land vore säkrare?

Men är det vad vi vill ha? Ett övervakningssamhälle? Jag känner ingen personligen som blivit rånad i Sverige.

Mitt påstående är inte att det är värre än Sverige och har aldrig varit. Däremot är risken för att bli utsatt för brott som besökare i Kina är större än Singapore. Hur mycket mer? Ingen aning verkar rätt censurerat på nätet även om man försöker hitta försäkringsbolag statistik.

Vad har du för källor som visar att det är säkrare?

Jag ska kolla med mina kollegor från PRC om de kan kolla runt i Weibo om de finns några siffror eller diskussioner.

Jag har aldrig påstått att Kina är värre än Sverige i något av mina svar. Jag däremot ifrågasätter att de skulle vara säkrare än Sverige.

Jag har delat med mig av en källa som är rätt oberoende som publicerades innan Australien och Kina konflikten. Ni har delat med er av personliga erfarenheter och varav du bad om källa.

Har du någon till synes oberoende källa som påvisar vad ni påstår?

Vad är värst, ett land som har korruption, så att vissa brottslingar kommer undan, eller ett land vars rättsväsende är så totalt tandlöst, så att nästan alla brottslingar kommer undan?

Ett enda av de 17 mord som begåtts sedan 2018 under den pågående gängkonflikten i Järvaområdet, Stockholm har klarats upp. Polisen har hela tiden varit hårt pressad av de många mordutredningarna.

Mordutredare: Vi saknar resurser för att klara upp gängmorden - DN.se

Det gör tyvärr jag. Om vi skall begränsa oss till nära anhöriga så var det för cirka 15-20 år sedan, ett så kallat “ungdomsrån”. (Hopps du förstår vad det innebär, inklusive användningen av citattecken.)

Så detta är inget nytt fenomen, det har bara ökat och ökat och spridit sig till allt mindre orter, se nedan. Det skedde i ett av den stadens bättre områden, ett “gäng” var och vittjade sina jaktmarker.

Hoppas du får en fin dag i Singapore! (Detta är ärligt menat, jag överväger själv att flytta utomlands!)