Överrepresentation av livvakter / folk inom personskydd på forumet? 🤔

På riktigt? Du kan ju inte droppa det och sedan inte säga mer. Fattar dock om du inte kan / vill eftersom det kanske blir känsligt… :slightly_smiling_face:

1 gillning

Så nyfiken att jag smäller av! :rofl: Går ut och tvättar bilen …

5 gillningar

Jodå, visst är det på riktigt, men som du säger, så är jag hindrad att berätta något mer. Och nej, hon var ingen gangsterkvinna, snarare tvärtom.

1 gillning

Spännande. Ja, det gör man inte varje dag. Vet dock flera här i forumet som arbetar/arbetat med personskydd professionellt - beror dock nog mest på att jag minns det när någon skriver än en överrepresentation. :joy::slightly_smiling_face:

Är du Frank Farmer och du kan inte dansa och sjunga?

3 gillningar

Ja, den frågan har jag aldrig fått förut :rofl:

1 gillning

Hur många livvakter bör man ha i ett marknadsviktat forum? :smiley:

4 gillningar

Det beror på hur långsiktig man är :joy::joy::joy::face_with_hand_over_mouth::+1::+1:!

1 gillning

Har vi Frank Farmer så räcker det med en.

Är det bara jag som börjar googla på kända kvinnor och livvakter och hittar de två alternativen Mona Sahlin och Pamela Anderson?:see_no_evil::rofl:

5 gillningar

Inte bara “kända kvinnor” som behövt personligt skydd eller livvakt. Därmed lämnar jag denna diskussion åt er fantasi :face_with_hand_over_mouth:

4 gillningar

Är det ganska vanligt att livvakter raggar upp klienter(kvinnor) i den här branchen ? :joy::joy::joy:. Eller bara något som ingår i tjänsten haha :joy::joy::+1::hugs:? Lite skoj :+1:. Kul att vi har alla yrkesgrupper här på RT :+1::+1:. Då blir vi mycket klokare :+1:.

1 gillning

Vart köper jag en bra skottsäker väst? :slight_smile:

På ämnet säkerhet.
Har länge funderat på att köpa dyra varor, men det enda som håller mig tillbaka är rån/stöldrisk. Tänker främst på exlusiva klockor vilket börjat bli lite av ett intresse men aldrig vågat köpa något för över en månadslön.

Bor på landet och ränner sällan på krogen, kanske 1 gång på 2 år. Går sällan på stan utan, färdas 95% av tiden i bil. Hur är det mer rån och stöldrisk? Skiter egentligen i pengarförlust för det antar jag att man kan safea upp med försäkring. Tänker mer på säkerheten. Utsätter jag min familj för hot så är det en dealbreaker.

1 gillning

Får mig att tänka på ett avsnitt ur tv-serien Huss som går nu. En familj som blir rånad pga mannen har en värdefull klocksamling. Dock vägrar han berätta var den finns och familjen blir utsatt för våld och hot samt att han själv blir av med ett finger :stuck_out_tongue: Allt för några klockor…

Men det var ju bara på film :slight_smile:

1 gillning

Min familj har en samling av svarta saker som säger “Pang!”. Man kan ju tycka att det borde vara en “trygghet”, men så som läget är i landet så är man mer utsatt med sådana i huset (åtminstone legala sådana). Har varit incidenter att folk har fått påhälsning hemma av element som vill överta dessa svarta saker. Återigen så har vi ju här den stora öppenheten i samhället. Trots att vapenregistret är välskyddat så finns det ju andra informationskällor, t.ex. resultatlistor som publiceras öppet på nätet. Har man ett mindre vanligt namn så är man mer sårbar, speciellt om man bor på mindre orter. Jag använder därför mitt finska namn på nätet som är lite svårare att spåra.

Har man som ja ett kombinerat intresse så kan man ju om man känner sig hugad slå två flugor i en smäll.

Finns dock lite mer överkomliga varianter än ovanstående från Döttlinger! :slight_smile:

3 gillningar

Dagens bästa omskrivning. :rofl:

Kan berätta en historia vid annat tillfälle då jag promenerade i parken runt huset med min mobiltelefon i handen i skymningen, någon ringde att det gick en person med en svart sak i handen som sa pang och jag plötsligt står omringad av tre vanliga bilar med helljus, stroboskop och blåljus som skriker på mig att jag ska lägga mig på marken…

Personerna i bilarna hade stora svarta MP5-saker som kan säga jättepang… :flushed::roll_eyes:

4 gillningar

Jo, jag har stött på dessa killar och tjejer jag med. Insatsledaren var så där imponerad när jag hade stått lutad mot dörrkarmen och råkat tryckt in överfallslarmet på kontoret för en butik i en av Sveriges större köpcentrum. Fick gå ut och möta dito och förklara mig. Chefen var mindre imponerad av räkningen som följde. Till mitt försvar så hade ingen berättat för mig att det satt något sådant där. :slight_smile:

Nu för tiden så samsas klubben med fyra myndigheter inklusive försvaret på banorna ute i skogen, sällan vi skjuter på samma tider dock. Däremot så är det ju en del som tävlar även civilt.

2 gillningar

Den här risken är väl inte helt försumbar i dagens samhälle där invånarnas trygghet just försummats under en lång tid till förmån för “human” och “respektfull” hantering av brottslingar som tillåts gå fria.

VI bor i landet där öppenhet och register är helt fria och används av brottslingar, men myndigheter inte får samarbeta (av “integritetsskäl”) för att sätta dit dem. Och blir de väl ditsatta får de både mängdrabatt och ungdomsrabatt, och släpps de på förhand efter kortare tid än utdömt.

Så länge det är högre straff på skattesmitning (“ekonomisk brottslighet”) än rån lär inte mycket hända. Att vistas utomhus med guldkedjor runt halsen eller en klocka över 500kr är som att “be om det” och du är i själva verket förövaren som förtrycker de stackars våldsutövarna genom att visa dina tillgångar :slight_smile:

För tydlighets skull: Jag röstar ej på SD :wink:

3 gillningar