Momentum är ett SaaS-bolag som utvecklar, säljer och implementerar molnbaserade system för fastighetsförvaltning och energiuppföljning i Sverige. Inom fastighetsförvaltning erbjuder Bolaget plattformen Momentum Fastighet, vilket är ett heltäckande system för fastighetsägare och fastighetsförvaltare med stöd för bland annat avtals- och hyresadministration, marknadsföring och uthyrning, felanmälan och besiktning. Därtill ingår gränssnittet Mina sidor med omfattande funktionalitet riktad till fastighetsägarens kund, hyresgästen. Via Momentum Energi erbjuder Momentum en plattform för insamling, bearbetning och analys av energidata.
Ja, men nu skall vi väl inte klaga? Det var ju uppenbarligen så långt aktierna räckte och alla fick tilldelning! Jag är supernöjd! Börskursen är upp och alla som vill har kunnat gå med vinst!
Visst. Lite väl skral tilldelning bara, mycket klickande för liten vinst. Men gladast av alla blir väl Avanza som fiskar upp courtaget från alla oss som inte önskar ligga kvar med en tusing per innehav.
Jag har sedan länge courtaget inställt på väldigt låg nivå, jag försöker alltid att göra flera små affärer, det minskar risken för dumheter. Men det är klart att det nöter ner vinsten, men detta känns mer “demokratiskt”.