För några år sen hade jag ett avanzakonto, sålde dock av allt.
I höstas gick jag in på mitt avanza och såg att jag hade 134kr på mitt isk. Orkade inte föra över dom utan köpte en aktie istället (som jag minns det, är helt hundra på att jag inte tog ut pengarna iallafall). Jag har ingen aning vilken aktie det var, gjorde det bara någon på skoj. Har sedan dess inte varit inne där.
Men nu gick jag in och då har jag bara 6kr och ingen aktie. Fattar ingenting. Nu är det verkligen inte mycket pengar haha men vad har hänt? Står inget om något aktieköp eller någon annan aktivitet som skulle hänt under 2023.
Jädrigt skumt, är helt säker på att jag inte har drömt det. Vet att jag tyckte det var kul att bara ta en hundralapp för en enda aktie men shi fick jag…
Det kan vara så att jag aldrig köpte någon aktie, men då borde jag ju ha mina 134kr kvar, eller är det någon konstig avgift som inte går att se någonstans?
Hahaha jag börjar bli senil jag hittade min försvinna hundralapp. Den har aldrig funnits på Avanza. Den hörde visst hemma på Nordnet hade inte heller köpt någon aktie, så om det finns någon som kan ge tips om hur jag skall investera min kära hundralapp så tas det emot med glädje
Hände mig också något märkligt på Avanza igår. Har ett tradingkonto där jag enbart handlar bull omx etf’er. Sålde hela mitt innehav och loggade ut. Var inne några gånger under dagen för att se övriga konton. Tradingkontot var 100% likvid. Klockan 17 får jag en notis att jag sålt 2000st, loggade in och då stod det att jag hade -2000st på kontot. Märkligt tänkte jag då jag inte kan blanka med mitt konto. Köpte 2000st direkt för jag ville vara 100% likvid. Köpet gick igenom och det stod 0 på innehav. Senare på kvällen så stod båda sista affärerna som “0 genomförda”. Provade att blanka genom att sälja samma etf’er jag hade tidigare, men mitt konto tillåter inte det.
Lite läskigt ändå när det genomförs affärer på mitt konto utan min delaktighet.
Haha, tack för du delar med dig Att missta sig händer oss alla lite då och då. Minnen är föränderliga och kan vara väldigt otillförlitliga i många fall.
Mitt tips till dig blir att investera i ett notisblock och/eller en digital lösning med liknande funktion såsom en app eller liknande för att hålla koll på olika saker