Hej,
Ringde precis Danskebank för att få en uppdatering gällande när ISK kan införas för bosparnade. Enligt samtalet så ligger bollen hos HSB och det kan dröja flera år. Danske bank tips var att ringa och tjata på HSB.
Så här skrev de i december:
“– Vi ser fram emot att göra bosparerbjudandet ännu bättre, bland annat genom att nästa år lansera investeringssparkonto (ISK) som jag vet att många bosparare önskar, säger Sofie Kjellin, vd för HSB Finansstöd.”
Ja, kanske, jag har inte sett deras emerging markets index fond tidigare (DK0061270451).
Står med 0.45% avgift vilket väl är ok, men sen när man tittar i PDFen så står det 0.25% max köpavgift och 0.3% max säljavgift så jag är skeptisk.
Jag har gått in med 50% av kapitalet med Jans förslag på fördelning. Resterande kapital ligger kvar med den otroliga kamapanjräntan 0,65%. Räntan sänkts till 0,4 % den 1 april i år, 2021.
Jag kollade precis i deras fondlista och som jag ser det finns det inga vettiga alternativ till Sverige och Globalfonden som redan rekats. Tyvärr, men de är ändå OK, om man har ett bospar hos dem. Globalfonder har lite väl hög avgift på 0.5% så den hade man ju gärna sett att de förbättrat.