När livet rasar

Om man hamnat rejält illa till… behöver ett par hundra tusen snabbt. Får inte låna via bank. Tror jag kollat alla möjligheter men vill fråga här å´… Finns nåt sätt att komma på fötter? Tänkte om nån vet nåt ställe man får låna över längre tid med hyfsad ränta alternativt andra möjligheter…

Har tyvärr få tips. Men har ett råd, en tjej på forumet hade liknande frågeställning för ett par månader sedan och ganska fort så dök flera bluffmakare upp med luriga erbjudanden. Hon satt djupt i skuldfällan och vi bad henne kontanta kommunens ekonomirådgivare, men jag vet inte om hon vände sig dit.

Så snälla, var försiktig!

Vi behöver också veta mer för att kunna ge rätt råd.

Handlar det om skulder, huset har brunnit ner eller något annat?

18 gillningar

Ja tyvärr när man är i utsatt läge så är det många som vill passa på att nyttja det till egen vinning. Vi behöver mer information för att ge dig bra råd.

3 gillningar

Det finns flera långivare som lånar ut summor utan säkerhet men ränta och avbetalningsplaner är därefter. Det beror också på din ekonomiska historia och eventuella betalningsanmärkningar om det är realistiskt.

Om man har skulder är mitt råd är att försöka arbeta fram en avbetalningsplan. Det kan vara den ekonomiskt mest sunda lösningen i detta läget.

Vi vet inte så mycket mer än det du som precis reggat dig skrivit.

2 gillningar

Nätforumet lånforum.se kan ha en del tips.
Har du inget du kan sälja?

Hur många äger någonting värt ett par hundratusen som går fort att sälja?

Gissar att hen inte äger någon bil, eller så har bilen blivit kvaddad.

TS har också tagit bort profilbilden och bytt namn, osar lurendrejeri.

Jo, planen var nog att kommentera med annat konto “Kontakta Mr John Williams vars expertis hjälpte mig gudomligt… Bla bla”, och sedan massa andra konton “jag är förvånad du känner honom… Bla bla”

5 gillningar