- SE4 i NV Skåne (blåsigt havsläge)
- Ny värmepump, Nibe S2125/12, luft/vatten, plus lite elgolvvärme i badrum, separat värmepump för poolen. Blir första vintersäsongen (förut två gamla luft/luft plus direktel i en tillbyggnad)
- Bundet pris 1 år, band på 230 öre tidigare i år
- Kommer köra 21-22 grader, så får se när den kickar in. Ska bli spännande att se skillnaden mot förra vintern när det gäller förbrukning!
Vi ska försöka hålla huset runt 14 grader inomhus, så än sålänge har vi inte behövt höja så mycket. Men som sagt, allt över 14 grader anser vi vara onödig utgift (om vi nu inte får skorsten och järnspisen godkänd för eldning på fredag) - då kanske vi lyxar till det med 18 grader inomhus till Julhelgen 
Tycker att jämföra hur sent olika personer sätter på värmen är väldigt svårt att jämnföra för mycke har de me å göra var i landet huset ligger, hur stort de är samt hur nytt/väl isolerat de är…
Vi har inte värmt huset ännu för typ idag ligger tempen på 22 grader inne… Vi har ingen elkostnad för värmen utan vedpanna å kamin… Vanligen klarar kaminen av inomhus värmen till typ jul, eller +5 grader ute… Huset är närmare 200 kvm å ganska nytt å ligger i Stockholms län…
Men kamin är (ju) att slå på värmen i min värld. 
Och som jag sagt i tråden, nån uppsida ska SE4 ha. 
18,5 i köket i detta nu…
Vi har inte elda i kaminen ännu då… Me andra ord inte slagit på någon värme då…
Va jag förståt så är tanken att spara el å inte slå på värmen… Vi kan ju inte va me å tävla för inge elstyrd värmekälla…
Aha, då missuppfattade jag ditt inlägg. Skönt att huset håller värmen så bra. Inget 70-taligt gipstält som mitt då. 
Näe de är från 2013…
De är de jag mena me att olika hus har olika möjlighet att hålla värmen så de blir lite orättvist…
Medelhavskusten.
Vattenburen golvvärme med luftvärmepump. AC med kyla / värme. Elektrisk golvvärme i badrummen.
Har satt 24 på ACn, den är igång ibland. Inte tänkt använda värme i den alls.
Har satt 19 på golvvärmen, den har inte kommit igång ännu. Det är runt 23 inne som oftast. Ute kanske 19 på natten, 25 på dagen.